Zdravie

"Informácie v článkoch sú obecné.
Ak máte otázky, vyskúšajte naše poradenstvo - prvá konzultácia je bezplatná."

Váš Fertility konzultant, Ing. Helena Bieliková

V tejto sekcii nájdete zaujímavé informácie na tému plodnosť a reprodukčné zdravie. Dozviete sa:

Ak sa už nejaký čas snažíte otehotnieť, možno Vás bude tiež zaujímať, ako prebiehajú vyšetrenia plodnosti a kedy je potrebné vyhľadať pomoc odborníka.
Číslo stránky:
28.08.2017

Môžem byť tehotná?

Obdobie pred definitívnym potvrdením tehotenstva sprevádza množstvo otázok a neistoty. Môžem byť tehotná, keď je tehotenský test negatívny? Môžem byť tehotná, keď som nemala sex v plodných dňoch? Môžem byť tehotná, keď špiním či krvácam? Odpovede na najčastejšie otázky spojené s overením tehotenstva nájdete v tomto článku.

26.08.2017

Všetko, čo potrebujete vedieť o tehotenstve

Tehotenská životospráva, zdravie v tehotenstve, riešenie bežných ochorení v tehotenstve, kedy v tehotenstve vyhľadať lekára, príprava na pôrod - všetko v jednom prehľadnom článku.

24.06.2017

Teplo a plodnosť

Lekári aj liečitelia zaoberajúci sa ľudskou plodnosťou by sa zrejme zhodli, že poruchy libida a potencie sú do veľkej miery spôsobené únavou a stresom, ďalej samozrejme celkovou životosprávou. Menej sa už hovorí o vplyve tepla, respektíve chladu na zdravie a plodnosť. Tradičná čínska medicína rozlišuje niekoľko rôznych spôsobov, ako môže nadmerné teplo alebo chlad poškodiť naše zdravie. Článok z 9.10.2009, aktualizovaný 24.6.2017.

19.06.2017

Čo má spoločné hypermobilita kĺbov, poruchy imunity, endometrióza, PCOS a ďalšie chronické ochorenia?

Hypermobilita kĺbov je varovné znamenie pre komplex geneticky podmienených chronických ochorení. Nová teória lekárky Dr. Sharon Meglathery, uvádza, že hypermobilita kĺbov a pridružené systémové poruchy sú spojené s anomáliou na zhluku génov na chromozóme 6, známom ako RCCX.

W-sedenie: problém alebo riešenie?

Narazila som na viaceré na články, v ktorých sa tvrdí, že pokiaľ Vaše dieťa sedí s nohami v tvare písmena W, je to veľmi zlé a treba mu stále pripomínať, aby si sadlo inak, lebo to môže viesť k vážnym fyzickým vývojovým problémom. Ale je to naozaj rozumný prístup? Veď takéto sedenie je svojím spôsobom prirodzené, viac ako polovica detí takto aspoň občas sedáva. Prečo neveriť prirodzenej inteligencii tela našich detí, a priamo ich navádzať, aby svojmu telu nedôverovali?

21.09.2016

Fyzická aktivita v tehotenstve a po pôrode

Obecne sa dá povedať, že pokiaľ sa cítite dobre, môžete pokračovať s aktivitami na ktoré ste boli zvyknutá pred otehotnením. Primerané cvičenie v nerizikovom tehotenstve podporuje zdravie matky aj dieťatka - znižuje riziko bolestí chrbta, nadváhy, tehotenskej cukrovky, pomáha pripraviť telo ženy na pôrod a urýchľuje popôrodnú rekonvalescenciu.

Materské premeny

Čo všetko sa zmení tehotenstvom, pôrodom, kojením? Na čo sa môžete tešiť či netešiť po otehotnení, v jednotlivých trimestroch či po pôrode? V čom je rozdiel medzi prvým, druhým a ďalšími tehotenstvami?

02.03.2016

Pôrod doma alebo v nemocnici?

Keď som sa zhruba pred 6 rokmi prvýkrát stretla so ženou, ktorá rodila doma s dulou, považovala som to tak trochu za bláznovstvo. Hovorila som si: "Načo riskovať zdravie dieťaťa kôli vlastnému pohodliu? Iste, matka aj dieťa to zvládli v poriadku a vyzerajú spokojne, ale čo by robili, keby sa niečo zvrtlo?"

Osem dôvodov, prečo nebrať lekárske vyšetrenia príliš vážne

Často sa stretávam s ľuďmi, ktorí ma presviedčajú, že ten či onen problém určite nemajú, lebo absolvovali vyšetrenie, a bolo v poriadku. Ich telo pritom hovorí pravý opak: vykazuje zjavné známky narušeného trávenia, imunity, či hormonálnej regulácie. Čo to teda znamená? Sú vyšetrenia zbytočné?

Ako zvýšiť šancu na otehotnenie

V tomto článku 3x7 zaujímavých tipov, ako podporiť šance na otehotnenie s pomocou prírodných liečebných metód.

19.02.2015

Ako podporiť tvorbu plodného hlienu

Pre otehotnenie je nevyhnutná prítomnosť plodného hlienu, ktorý pomôže spermiám prekonať náročnú cestu k vajíčku. Ak hlienu nie je dostatok, môžeme si vypomôcť vhodným lubrikantom.

09.02.2015

Zinok - dobrý priateľ reprodukčného zdravia

Zinok je nevyhnutný pre dôležité funkcie organizmu, okrem iného správne trávenie, delenie buniek, imunitu a hormonálnu reguláciu. Nedostatkom zinku sú ohrození obzvlášť vegáni, vegetariáni a ženy ktoré dlho užívali hormonálnu antikoncepciu.

31.12.2014

Varíme pre zdravie

Úprava stravy je prvý a najväčší krok, ktorý potrebujeme urobiť na ceste k uzdraveniu. To najlepšie, čo môžete urobiť pre zdravie Vašej rodiny je každodenné varenie zo základných surovín.

Kotvičník zemný (Tribulus terrestris)

Kotvičník podporuje pohlavné funkcie - u mužov pomáha zvyšovať hladinu testosterónu a tvorbu spermií, u žien stimuluje obnovu menštruácie a ovulácie.

Maca (Lepidium meyenii)

Koreň rastliny MACA sa môže stať najsilnejšou super potravinou pre podporu výkonnosti, vitality a plodnosti vo vašom arzenáli. Rastlina pochádza z hornatých Ánd, kde ho domorodci používajú už vyše 1000 rokov.

Chlorella

Jednobunková sladkovodná mikroskopická riasa. Cení sa najmä pre bohatý komplex živín, najmä obsah železa, kyseliny listovej a vitamínu B12. Pre svoj vysoký obsah chlorofylu, ktorý je najvyšší zo všetkých známych rastlín, má sýtu smaragdovo zelenú farbu.

Zelený jačmeň

Sušená šťava zo zeleného jačmeňa je jedinečný zdroj biologicky využiteľných vitamínov, minerálov a enzýmov. Jedinečný alkalizujúci účinok.

Kurkuma

Krásne žltá s charakteristickou sladkasto drevitou chuťou a vôňou. Je neodmysliteľnou súčasťou indickej kuchyne a kari zmesí. Hodí sa k ryži a zeleninovým jedlám. Indické ženy ju používa aj na kozmetické účely.

Zázvor

Jemne mletý koreň zázvoru dodá šmrnc jedlám aj nápojom. Príjemne zahreje v chladnom období. Je neoddeliteľnou a nezameniteľnou súčasťou orientálnej kuchyne a tradičného liečiteľstva.

Kokosový olej

Panenský kokosový olej je vynikajúca pochúťka s jedinečnými zdravotnými účinkami. Môžete ho použiť pri starostlivosti o jemnú, citlivú pokožku alergikov, tehotných žien a malých detí.

Číslo stránky:

Zasielať novinky na e-mail